Дубівська громада
Ковельський район, Волинська область

Аналіз регуляторного впливу

Аналіз регуляторного впливу

Регуляторний акт розроблено відповідно до статті 8 Закону України  «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308.

Назва регуляторного акта – Проект рішення «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватись комунальними закладами культури Дубівської сільської ради»

Реруляторний орган – Дубівська сільська рада

Головний розробник – відділ з питань освіти, охорони здоров’я культури, молоді та спорту, соціального захисту населення.

 

1

Визначення проблеми

З початком активного процесу децентралізації вся культура держави знаходиться на стадії активної реорганізації, тому питання залучення додаткових коштів в культуру стає дедалі актуальним. Статтею 19 Закону України «Про культури» визначено, що заклади культури можуть одночасно з основною діяльністю провадити іншу господарську діяльність і одержувати від неї доходи і така діяльність відповідає меті, із якою вони створені, статтею 26 цього ж закону встановлено, що кошти отримані від господарської діяльності та надання платних послуг є витратами на утримання закладів культури.

2

Обгрунтування неможливості вирішити проблему ринковим механізмом

В інший спосіб вирішити не можна, бо це відноситься до компетенції органів самоврядування та в зв’язку з регуляторним характером даного рішення.

3

Визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта

Сфера впливу

Витрати

Вигоди

Інтереси органів місцевого самоврядування

Процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акту)

Збільшення надходжень до спеціальних рахунків закладів культури

Інтереси суб’єктів господарювання усіх форм власності

Немає

Немає

Інтереси громадян

Оперативне забезпечення послугами з метою реалізації їх прав, свобод і законних інтересів

Оплата послуг за економічно обгрунтованими тарифами

4

Визначити цілі державного регулювання

  • додержання принципів державної регуляторної політики ;
  • оптимізація та встановлення переліку платних послуг та тарифів на них, які можуть надаватися закладами культури ;
  • залучення додаткових джерел фінансування на утримання закладу культури Дубівської сільської ради ;
  • повна реалізація прав та інтересів громадян та юридичних осіб у сфері культури.

5

Визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей

Перша альтернатива – За умови збереження існуючого механізму справляння платних послуг порушує чинне законодавство України.

Друга альтернатива – Затвердження єдиного переліку платних послуг та тарифів на них, що можуть надаватися комунальним закладом культури.

6

Переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

         Обраний спосіб :

  • відповідає вимогам чинного законодавства;
  • забезпечує досягнення цілей державного регулювання;
  • забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики;
  • відповідає потребам у вирішенні проблем.

7

Механізми і заходи, які забезпечать розв’язання

Механізмом розв’язання проблеми є прийняття Дубівською сільською радою рішення «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватись комунальними закладами культури Дубівської сільської ради»

8

Обгрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Врезультаті прийняття цього регуляторного акта покращиться матеріально-технічна база закладів культури, підвищиться рівень надання послуг.

9

Оцінити виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги.

Впровадження в дію даного регуляторного акту у разі

його прийняття не потребує додаткових коштів із місцевого бюджету. Витрати фізичних осіб (споживачів) послуг закладів культури в результаті прийняття даного регуляторного акта зростуть не значною мірою.   

10

Оцінити ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Ризик впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акту є малоймовірним.
Запропонований  регуляторний  акт  не  вимагає  додаткових  витрат та  організаційних заходів. 

11

Обгрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта

Пропонується безстроковий термін дії регуляторного акта з внесенням до нього змін у разі виникнення такої потреби внаслідок змін чинного законодавства.

12

Визначити показники результативності регуляторного акта

Кількісні:

- надходження від отримання платних послуг на поповнення власних обігових коштів;

- залучення широкого кола суб’єктів господарювання до користування платними послугами у сфері культури.

Якісні:

- створення конкурентного середовища при отримані платних послуг;

- соціальна спрямованість даного проекту;

- результативність діяльності закладів.

13

Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження здійснюватиметься за Методикою затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308, за кількісними та якісними показниками з використанням статистичних даних.

Базове відстеження результативності зазначеного рішення здійснюватиметься після набрання чинності регуляторного акта.

Повторне  відстеження результативності рішення буде здійснюватись через 1 рік з дня набрання ним чинності.

Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

Начальник відділу з питань освіти,                                   Н.Ю. Лук’янчук

охорони здоров’я, культури, молоді та спорту,

соціального захисту населення